Meet the team
Maak kennis met TrendCult!

Als trend- en toekomstonderzoeker combineer ik creativiteit met nieuwsgierigheid en bied ik nieuwe invalshoeken op het bekende. Vragen als 'waarom nu? en 'wat als? zetten me aan het denken en blijven me triggeren tot ik het antwoord heb gevonden. Tijdens mijn afstuderen onderzocht ik de gevolgen van de drastisch achteruitgaande vruchtbaarheid en hoe dat onze toekomst kan bepalen. Om dit thema hoger op de agenda te krijgen, werd mijn onderzoek in 2024 geëxposeerd op de Dutch Design Week. Momenteel volg ik ook nog de pre-master Creative Industries, waar ik mij voed in de wereld van kunst en cultuur en leer hoe creativiteit bijdraagt aan een duurzamere toekomst. Mijn opgedane kennis zet ik graag in om generaties te verbinden.
Sabine Luijben
Trend- en toekomstonderzoeker

Ik begon mijn carrière bij MarketResponse en daar vroeg ik me al in de eerste maanden af waarom we niet de omgeving gingen onderzoeken. Wat de maatschappij denkt en doet… dat heeft toch veel impact op organisaties? Ik kreeg carte blanche om dat te onderzoeken. En dat was het begin van mijn speurtocht in de wereld van trendonderzoek. Ik heb diverse trainingen gevolgd en 8 jaar lang studenten van de opleiding Trend Research & Concept Creation in Lifestyle getraind in trend- en toekomstonderzoek. Ik heb het leukste beroep van de wereld, want ik mag me bezighouden met alles wat nieuw is en toekomst kan zijn. Ik kan mijn klanten verrassen en inspireren met trends en toekomstbeelden. Ook word ik heel blij van mensen iets leren en daarom blijf ik het trainen van organisaties zo gaaf vinden.
Evelien Dieleman
Oprichter TrendCult

TrendCult is het trendonderzoek- en strategiebureau dat kijkt naar het heden en de toekomst. In alles wat wij doen staat de mens en maatschappij centraal.
Bij TrendCult onderzoeken we wat mensen bezighoudt, houding en gedrag. En dat doen we altijd in een maatschappelijke context. Ons werk vertaalt zich vaak in trendpublicaties, toekomstverkenningen met impact op de producten en dienstverlening van de klant.
Wil jij je trend- en toekomstonderzoek skills verbeteren bij een klein, ambitieus bureau, dan ben je bij ons aan het goede adres. Wij zoeken een stagiaire voor de periode van februari 2025 tot en met juni 2025.
We’re hiring!
Vacature stagiaire
Waarom wij
Onze drie beloftes
Wij beloven:
Altijd een stap voor zijn
Voor op de curve staan
Voorsprong op anderen
Vernieuwende inzichten
Betrouwbare partner
Nakomen van afspraken
Kwaliteit boven alles
Persoonlijke aandacht
De klant centraal



