
Tijdgeest toepassen
De tijd staat nooit stil en dat maakt soms uitdagend om momentum te pakken met je (marketing)strategie, product of campagne. Relevant zijn en blijven is een uitdaging. In deze eendaagse training leer je over de tijdgeest, ook wel Zeitgeist genoemd. We behandelen verschillende perspectieven op tijd, je leert werken met ons eigen tijdgeestmodel en we bezoeken een eigentijdse expositie. Met deze training krijg je beter begrip van tijd en kan je inzichten uit de tijdgeesten toepassen op jouw product, dienst of marketingcampagne.
Leerdoelen
Wat leer je?
In deze training leer je meer over het begrip tijd en hoe je de tijdgeest kan
gebruiken om relevant te zijn.
Je leert:​
-
Laagdrempelige methoden om de tijdgeest te verkennen
-
Verschillende perspectieven op tijd
-
Het Zeitgeist model toe te passen in de praktijk (op jouw case)
Onze aanpak
Hoe ziet de dag eruit?
10:00 - 12:00
De dag start met achtergrond over tijdperspectieven. We gaan aan de slag met handige tools en methoden om de tijdgeest te duiden en te begrijpen welke ontwikkelingen impact hebben op jouw product, dienst of organisatie. Deze inzichten pas je toe voor je eigen case.
13:00 - 17:00
In de middag brengen we een bezoek aan een eigentijdse expositie die meer vertelt over de Zeitgeist. We sluiten de dag af met een uitgewerkte tijdgeest voor jouw case.

Voor wie
Voor wie is het?
De tijdgeesttraining wordt vaak ingezet voor teams die werken aan innovaties en campagnes en een beter gevoel willen krijgen bij de tijdgeest. De input van de training helpt om innovaties en strategieën aan te scherpen. Is de organisatie nog wel relevant? Sluit je nog aan op de (latente) behoeften van de doelgroep?
​
Incompany? Max. 10 deelnemers.